logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۸۵۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد:

کاهش 24 درصدی سرقت در استان زنجان

کاهش-24-درصدی-سرقت-در-استان-زنجان-
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت در دو ماه اخیر در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» حجت‌الاسلام علی فرجی برحق امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۳۶۰ مورد ملاقات با مردم در استان توسط دادگستری استان انجام شده است اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ مورد نیز در مساجد به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کمپ ماده 16 برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، درمان و اشتغال آن‌ها انجام شده است ابراز کرد: تمام سعی و تلاش بر این است جامعه‌ای سالم داشته باشیم و افراد معتاد درمان شوند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: ایجاد امنیت روانی در جامعه مهمترین وظیفه است و شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت در دو ماه اخیر در استان هستیم.

 فرجی‌برحق عنوان کرد: کاهش ۱۲ درصدی پرونده‌های مسن با دادرسی آنلاین که تعیین تکلیف انجام شده است و زنجان در عنوان جرائم بزهکاری، ایراد ضرب و جرح عمدی در صدر کشوری قرار دارد.

وی اضافه کرد: رشد ۲۳ درصدی در استفاده از محکومیت‌های جایگزین حبس در استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در خصوص جلوگیری از اطاله دادرسی، جزو پنج استان برتر در کشور هستیم و ۱۱ پرونده قصاص مورد منجر به رعایت شده است. 

رئیس کل دادگستری استان زنجان عنوان کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها از ۹۲ روز رسیدگی در ۱۴۰۱ به ۸۸ روز در ۱۴۰۲ رسیده است. 

وی گفت: از دیگر اقدامات دادگستری استان زنجان ۲۲ زندانی به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در زنجان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: مشارکت و حضور مردم در انتخابات امری مهم است و تاکید بر انتخابات سالم در کشور امری ضروری است و به فرمایشات مقام معظم رهبری باید گوش فرا داد و به آن عمل کرد.

در ادامه بهروز  عباسی دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان با بیان اینکه کسب رتبه اول کشوری دادسراهای استان زنجان در رسیدگی به پرونده‌های طولانی مدت را کسب کرده‌ایم اظهار کرد: 100 میلیارد تومان از بابت فروش خودروهای مزایده‌‌ای درآمدزایی برای دولت انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در سال‌جاری ۳۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت زنجان به تبریز اختصاص یافته است ابراز کرد: میزان صدور قرار بازداشت موقت کمترین آمار مربوط به استان زنجان است.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان ابراز کرد: با کمک دستگاه‌های مربوطه شاهد رفع مشکلات و بهره‌برداری از زنجانرود در آینده هستیم.

عباسی تصریح کرد: برای تسریع در تعیین و تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌ها مسئولان امر در فرآیند اطلاع‌رسانی به مالکان خودروها و موتور سیکلت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴